Tot i que jo faig
el seguiment de tres alumnes en concret, també col·laboro i ajudo en tot el que
convé i se’m demana i que, a més a més, em pot ajudar en la meva formació. És
per això que he estat present quan la psicopedagoga ha passat el WISC a una
nena de 9 anys que ha arribat al centre per una demanda de la família perquè
han detectat que li costa molt retenir els nous conceptes i memoritzar, oblida
ràpidament el que estudia o se li explica. Sempre ha anat superant els cursos
amb dificultats i molt reforç però aquest any sembla que li costa molt més que
en anys anteriors i que fins i tot a casa amb les coses del dia a dia, sembla
que mostra dificultats per recordar.
Quan la
psicopedagoga m’ha ofert la possibilitat de veure com es duia a terme aquesta
prova de seguida he acceptat ja que jo mai he vist com es passa tot i que sí
que conec la seva existència i el que avalua.
El clima entre la psicopedagoga i la nena era
agradable i força relaxat ja que ja s’havien vist en sessions anteriors en les
quals la psicopedagoga havia avaluat el nivell de coneixements escolars amb un
seguit d’activitats a tall de prova de les àrees instrumentals. També li havia
passat altres tests com el TALEC, el
de les CARAS i el
D2, tot plegat per tal de recollir el màxim d’informació possible ja que no
disposa de cap informació i l’escola mai ha elaborat un informe ni ha estat
atesa per l’EAP.
En el moment de
començar la sessió, la psicopedagoga va informar a la nena que farien un seguit
d’activitats que ella havia d’anar contestant i resolent sense cap tipus de pressió ja que no posava nota.
Primer va passar la
prova de cubs, començant treballant amb 4 cubs per passar després a treballar
amb 9.
Seguidament va fer
la prova de semblances entre parelles de paraules.
Tot seguit va passar
a realitzar la prova de dígits, repetició de sèries de nombres dits oralment,
primer del dret i després del revés.
A continuació va fer
la prova de conceptes en la qual calia relacionar dos dibuixos entre uns
donats, primer es presentaven 4 dibuixos, més tard se’n presentaven 6. Quan es
presentaven 9 i 12 dibuixos, més tard, calia relacionar-ne 3, sempre un de cada
filera.
Seguidament va
passar a fer la prova de matrius en la qual cal decidir quin element (dibuix)
falta per completar el model mostrat.
Les proves de les
claus, de vocabulari, de lletres i números, de comprensió i de cerca de símbols
no les van poder fer perquè ja havia passat una hora i no es disposava de més
temps, per tant es farien en una altra sessió, a la qual jo no podria assistir
per qüestions horàries; però tot i així em penso que em vaig fer una idea de la
mecànica de la prova i dels punts a tenir en compte a l’hora de passar-la.
La nena es va
mostrar animada i gens cansada al llarg de la prova, semblava que li agradava i
es va mostrar sincera quan en un moment donat no sabia resoldre una activitat.
Material WISC-IV |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada