dijous, 25 d’abril del 2013

PLANIFICACIÓ DE LES SESSIONS


La psicopedagoga del centre des d’un primer moment em va ensenyar aquest document que és el que ella fa servir per programar cadascuna de les sessions amb cadascun dels alumnes.


INTERVENCIÓ PSICOPEDAGÒGICA
Alumne/a:                                                                                                                          Curs:
DA:                                                                                                                                      Data:
Especialista:
ÀREES DE TREBALL
ACTIVITATS
OBSERVACIONS
Raonament lògic –verbal



Discriminació espaial- temporal












Autonomia personal i seguiment d’instruccions.



Discriminació visual- Percepció.
Capacitat d’atenció


                                                                  
A mi em va semblar molt bé aquest tipus de planificació i per tant, jo continuo amb aquesta pràctica i per l’alumne A faig la planificació pertinent tenint en compte que treballo la consciència fonològica i pels alumnes AA i P el que hem acordat, i així ho duem a terme, és que de la planificació de cada sessió jo m’encarrego de l’aspecte de Discriminació visual- Percepció i Capacitat d’atenció.Com es pot veure a la columna de l’esquerra hi consten els aspectes que es treballaran, a la columna del mig s’especifiquen les activitats que es realitzaran per tal de treballar l’aspecte en qüestió i a l’última columna a mida que es va desenvolupant la sessió s’hi fa anotacions per tal de tenir constància de la viabilitat, aprofitament i assoliment de cada activitat i així poder saber si val la pena o si és necessari repetir activitats d’aquell tipus o si pel contrari es veu més adient deixar de fer aquella activitat.
La tipologia d’activitats que preparo acostuma a ser variada per tal d’evitar que els alumnes aprenguin i interioritzin un tipus d’exercicis i desenvolupin estratègies per resoldre’ls sense acabar d’aprofundir en l’aspecte que es pretén treballar i millorar; és per això que incloc activitats escrites (fitxes), activitats totalment orals, altres a l’ordinador, algunes a la pissarra blanca, en certs moments són activitats manipulatives i també planifico jocs dirigits.
Tot seguit incloc diferents enllaços de pàgines web i de materials que treballen aquests aspectes, són només una mostra ja que hi ha una gran varietat de material d’aquest estil:




3 comentaris:

  1. Hola Sara! Trobo molt interessant la plantilla que fa servir la psicopedagoga per planificar les intervencions, en el meu cas el que fan és annotar en un full en blanc tot el que s'ha treballat en cada sessió. Crec que de la manera que mostres queda tot més ben organitzat i més visual.
    Gràcies per compartir-ho!

    ResponElimina
  2. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  3. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina