La psicopedagoga
del centre des d’un primer moment em va ensenyar aquest document que és el que
ella fa servir per programar cadascuna de les sessions amb cadascun dels
alumnes.
INTERVENCIÓ
PSICOPEDAGÒGICA
|
||
Alumne/a: Curs:
DA: Data:
Especialista:
|
||
ÀREES DE TREBALL
|
ACTIVITATS
|
OBSERVACIONS
|
Raonament
lògic –verbal
Discriminació
espaial- temporal
|
||
Autonomia
personal i seguiment d’instruccions.
|
||
Discriminació
visual- Percepció.
Capacitat
d’atenció
|
A mi em va semblar
molt bé aquest tipus de planificació i per tant, jo continuo amb aquesta
pràctica i per l’alumne A faig la planificació pertinent tenint en compte que
treballo la consciència fonològica i pels alumnes AA i P el que hem acordat, i
així ho duem a terme, és que de la planificació de cada sessió jo m’encarrego
de l’aspecte de Discriminació visual- Percepció i Capacitat d’atenció.Com es pot veure a
la columna de l’esquerra hi consten els aspectes que es treballaran, a la
columna del mig s’especifiquen les activitats que es realitzaran per tal de
treballar l’aspecte en qüestió i a l’última columna a mida que es va
desenvolupant la sessió s’hi fa anotacions per tal de tenir constància de la
viabilitat, aprofitament i assoliment de cada activitat i així poder saber si
val la pena o si és necessari repetir activitats d’aquell tipus o si pel
contrari es veu més adient deixar de fer aquella activitat.
La tipologia
d’activitats que preparo acostuma a ser variada per tal d’evitar que els
alumnes aprenguin i interioritzin un tipus d’exercicis i desenvolupin
estratègies per resoldre’ls sense acabar d’aprofundir en l’aspecte que es
pretén treballar i millorar; és per això que incloc activitats escrites
(fitxes), activitats totalment orals, altres a l’ordinador, algunes a la pissarra
blanca, en certs moments són activitats manipulatives i també planifico jocs dirigits.
Tot seguit incloc
diferents enllaços de pàgines web i de materials que treballen aquests
aspectes, són només una mostra ja que hi ha una gran varietat de material d’aquest
estil:
Hola Sara! Trobo molt interessant la plantilla que fa servir la psicopedagoga per planificar les intervencions, en el meu cas el que fan és annotar en un full en blanc tot el que s'ha treballat en cada sessió. Crec que de la manera que mostres queda tot més ben organitzat i més visual.
ResponEliminaGràcies per compartir-ho!
L'autor ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminaL'autor ha eliminat aquest comentari.
ResponElimina