P (9 anys), és fill
únic.
P assisteix al centre des del mes de setembre. Tot i que
no hi ha un diagnòstic clar i definit, és un nen que des de petit ha anat
sempre a centres psicopedagògics per tal de treballar les dificultats que
presenta de manera evident, i per tant es treballa amb ell a partir d’aquestes
dificultats. Tot i així hi ha un retard maduratiu i un dèficit d’atenció pel
qual rep tractament farmacològic.
FAMÍLIA: la mare acudeix al centre per
tal de demanar que es dugui a terme amb P un treball específic ja que presenta
molts problemes de comportament i mostra moltes dificultats d’aprenentatge. És un nen que sempre vol jugar, que li costa molt
esforçar-se i vèncer les dificultats, que intenta en tot moment fer el que ell
vol i sortir-se amb la seva i per tant els aprenentatges són lents.
ESCOLA: l’escola ratifica aquestes dificultats i coneix
al P des de petit. Tot i que sembla que aquest any ha començat amb una mica més
de ganes consideren que P té una bona capacitat pel que fa a memòria visual, però que li costa retenir els nous
continguts i sobretot que presenta moltíssimes dificultats d’expressió i concretament
d’ampliació de vocabulari. El seu raonament verbal és pobre, així com la capacitat
d’atenció; també presenta dificultats per orientar-se en l’espai.
A més a més la seva conducta o comportament no sempre
l’ajuden ja que es rendeix aviat i no té prou capacitat d’esforç, és insegur i demana
sempre l’aprovació de l’adult. Li costa fer cas i pretén manar ell i fer sempre
el que vol tot intentant posar ell mateix condicions a l’hora de fer les
tasques (ho faig si després ...). Sembla que la seva autoestima és baixa.
Per tot plegat, des del curs passat se li ha adaptat
el currículum tot elaborant un PI d’algunes àrees i sobretot d’aspectes
metodològics
CENTRE
PSICOPEDAGÒGIC:
Després de valorar la informació
recollida provinent de la família, l’escola i de l’observació de la seva
actuació durant les primeres sessions en el centre durant les quals va intentar
marcar els seus propis límits tot fent
tonteries, desafiant les ordres, volent manar, no treballant, llençant les
coses a terra, amagant-se sota la taula i fent sorollets constantment, es pren
la decisió, juntament amb l’escola, que línies prioritàries de treball seran: l’atenció,
l’autonomia personal i la comprensió escrita.
Per tant els objectius que en aquell moment es va
marcar la psicopedagoga i segons els quals s’està treballant són:
1. Millorar el raonament lògic-verbal
2. Augmentar la capacitat d'atenció i concentració
3. Fomentar l'autonomia personal i de treball.
Així doncs, tenint en compte el treball que s’està
duent a terme amb P, i sobretot el gran canvi conductual que ha experimentat al
llarg del curs, jo treballaré amb ell el raonament verbal.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada