diumenge, 21 d’abril del 2013

CAS P


P (9 anys), és fill únic.

P assisteix al centre des del mes de setembre. Tot i que no hi ha un diagnòstic clar i definit, és un nen que des de petit ha anat sempre a centres psicopedagògics per tal de treballar les dificultats que presenta de manera evident, i per tant es treballa amb ell a partir d’aquestes dificultats. Tot i així hi ha un retard maduratiu i un dèficit d’atenció pel qual rep tractament farmacològic.

FAMÍLIA: la mare acudeix al centre per tal de demanar que es dugui a terme amb P un treball específic ja que presenta molts problemes de comportament i mostra moltes dificultats d’aprenentatge. És un nen que sempre vol jugar, que li costa molt esforçar-se i vèncer les dificultats, que intenta en tot moment fer el que ell vol i sortir-se amb la seva i per tant els aprenentatges són lents.

ESCOLA:  l’escola ratifica aquestes dificultats i coneix al P des de petit. Tot i que sembla que aquest any ha començat amb una mica més de ganes consideren que P té una bona capacitat pel que fa a memòria visual, però que li costa retenir els nous continguts i sobretot que presenta moltíssimes dificultats d’expressió i concretament d’ampliació de vocabulari. El seu raonament verbal és pobre, així com la capacitat d’atenció; també presenta dificultats per orientar-se en l’espai.
A més a més la seva conducta o comportament no sempre l’ajuden ja que es rendeix aviat i no té prou capacitat d’esforç, és insegur i demana sempre l’aprovació de l’adult. Li costa fer cas i pretén manar ell i fer sempre el que vol tot intentant posar ell mateix condicions a l’hora de fer les tasques (ho faig si després ...). Sembla que la seva autoestima és baixa.
Per tot plegat, des del curs passat se li ha adaptat el currículum tot elaborant un PI d’algunes àrees i sobretot d’aspectes metodològics

CENTRE PSICOPEDAGÒGIC:

Després de valorar la informació recollida provinent de la família, l’escola i de l’observació de la seva actuació durant les primeres sessions en el centre durant les quals va intentar marcar els seus propis límits tot fent tonteries, desafiant les ordres, volent manar, no treballant, llençant les coses a terra, amagant-se sota la taula i fent sorollets constantment, es pren la decisió, juntament amb l’escola, que línies prioritàries de treball seran: l’atenció, l’autonomia personal i la comprensió escrita.
Per tant els objectius que en aquell moment es va marcar la psicopedagoga i segons els quals s’està treballant són:

1.    Millorar el raonament lògic-verbal
2.    Augmentar la capacitat d'atenció i concentració
3.    Fomentar l'autonomia personal i de treball. 

Així doncs, tenint en compte el treball que s’està duent a terme amb P, i sobretot el gran canvi conductual que ha experimentat al llarg del curs, jo treballaré amb ell el raonament verbal.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada