AA (6 anys), és
el petit de dos germans.
En la primera exploració amb pocs mesos se li va
diagnosticar Síndrome de West i retard evolutiu . A partir d’aquí es realitzen
sessions de fisioteràpia setmanals, al cap del temps (als 2 anys) aquest aspecte millora i es passa a fer una
sessió setmanal d’estimulació del llenguatge. Als 3 anys tot i que ha millorat
el llenguatge encara mostra un retràs important.
Té dificultats de relació tant amb els adults com amb els
iguals. No participa de les activitats col·lectives a l’escola ni del joc amb
els companys.
Un cop superat el Síndrome de West el diagnòstic final va
ser trastorn generalitzat del desenvolupament de l’espectre autista.
FAMÍLIA: la família acudeix al centre per
primera vegada quan AA tenia 2 anys per tal de reeducar i estimular el seu llenguatge,
les seves habilitats socials i el seu aprenentatge general. Però cal dir que amb
el pas del temps, al centre s’han anat treballant tots aquells aspectes que s’han
acordat amb l’escola i la família conjuntament tenint en compte el moment
evolutiu del nen.
ESCOLA: a nivell curricular, l’objectiu prioritari des
de l’any passat és aprendre a llegir i escriure. Aquest procés l’està adquirint
amb èxit. En la relació d’exercicis individuals és capaç de realitzar-los sol
sempre i quan no requereixin o impliquin un procés de raonament. Li costa ser constant amb la feina i
requereix tot sovint l’aprovació i el recolzament de la mestra o adult.
És capaç de fer moltes de les activitats que es fan a la
classe però necessita que se li expliquin individualment i captant la seva
atenció, ja que si l’ordre es dóna en general a tota la classe és possible que
no estigui escoltant.
Dos dies per setmana rep el suport de la MEE.
CENTRE
PSICOPEDAGÒGIC:
Com que els aprenentatges acadèmics pròpiament dits els
va adquirint sense excessives dificultats, al centre cal seguir treballant el
foment de l’autonomia per a que aprengui
a realitzar més d’una instrucció sense ajut. També a millorar els processos del
pensament per a que a poc a poc pugui deduir, raonar i resoldre situacions i
exercicis amb menys ajut.
Com que és un nen que ja fa anys que acudeix al centre i
que amb la psicopedagoga han establert una molt bona relació, hem acordat amb
la tutora que jo treballaré, un aspecte concret amb ell, la capacitat d’atenció
durant el treball individual a partir d’activitats diverses (fitxes, jocs, TIC,
missatges orals)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada