A (6 anys), és
el mitjà de tres germans.
A assisteix al centre des del mes de febrer, és per
aquest motiu que no disposo de gaire informació.
FAMÍLIA: la mare acudeix al centre
demanat ajut perquè el seu fill presenta moltes dificultats en l’aprenentatge
de la lecto – escriptura i des de l’escola
li han cridat l’atenció en aquest sentit.
La mare parla d’inici de simptomatologia ansiosa (mossegar-se
les ungles, enfadar-se amb facilitat, mostrar-se irritable) i pensa que si se’l
pot ajudar en aquest aprenentatge aquests símptomes desapareixeran ja que abans
no es donaven.
Un altre aspecte a tenir en compte és que A presenta una
dominància lateral una mica confosa. La mestra diu que li ha costat definir-se, però cal tenir en compte
que la mare és ambidextre i que A va tenir una fractura al braç dret a principi
de curs i el van fer començar a escriure amb la mà esquerra, per tant, pot ser
que sigui dretà perquè hi ha moviments que fa amb la dreta i esquerrà forçat ja
que hi ha altres accions que fa amb l’esquerra.
ESCOLA: l’escola ratifica aquestes dificultats i creu
que són tan greus que si no hi ha un canvi substancial A haurà de repetir curs
ja que encara no ha iniciat cap de les fases per les quals un alumne passa al
llarg de l’aprenentatge de la lectura i l’escriptura. Està distret i no mostra
cap interès vers l’aprenentatge. La persona de l’EAP considera que A presenta immaduresa
en la lecto-escriptura, però ella creu que treballant sol i donant-li temps
millorarà el seu rendiment.
CENTRE
PSICOPEDAGÒGIC:
Després de valorar la informació recollida provinent de la
família, l’escola i l’EAP; tant la psicopedagoga del centre com jo mateixa hem
coincidit que la proposta de repetició per part de l’escola és, potser, una
mica exagerada o excessiva i estem més d’acord amb la persona de l’EAP que diu
que amb una mica d’ajut i recolzament A
pot millorar ja que les proves realitzades no indiquen cap dificultat, trastorn
o discapacitat.
Així doncs, ens hem marcat un únic objectiu:
Iniciar-se en l’aprenentatge
de la lectura i l’escriptura
Hem acordat que de les dues sessions que fa A al centre jo
conduiré una de les sessions. En aquesta sessió, vaig proposar a la meva tutora
treballar amb ell el Projecte Consciència Fonològica en els infants, un
projecte de classe.
Aquest material és una adaptació al català del programa “Phonemics
Awareness in Young Children” de Marylin J. Adams, Barbara R. Foorman, Ingvar
Lundeberg i Terri Beeler, que pretén que els nens i nenes notin els fonemes i
descobreixin la seva existència i possibilitat de separar-los. Segons aquests
autors, està demostrat que els nens que no tenen aquesta consciència mostren moltes
dificultats en l’aprenentatge de la lecto – escriptura.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada