diumenge, 14 d’abril del 2013

CAS A


A (6 anys), és el mitjà de tres germans.

A assisteix al centre des del mes de febrer, és per aquest motiu que no disposo de gaire informació.

FAMÍLIA: la mare acudeix al centre demanat ajut perquè el seu fill presenta moltes dificultats en l’aprenentatge de la lecto – escriptura i des de  l’escola li han cridat l’atenció en aquest sentit.
La mare parla d’inici de simptomatologia ansiosa (mossegar-se les ungles, enfadar-se amb facilitat, mostrar-se irritable) i pensa que si se’l pot ajudar en aquest aprenentatge aquests símptomes desapareixeran ja que abans no es donaven.
Un altre aspecte a tenir en compte és que A presenta una dominància lateral una mica confosa. La mestra diu que li ha  costat definir-se, però cal tenir en compte que la mare és ambidextre i que A va tenir una fractura al braç dret a principi de curs i el van fer començar a escriure amb la mà esquerra, per tant, pot ser que sigui dretà perquè hi ha moviments que fa amb la dreta i esquerrà forçat ja que hi ha altres accions que fa amb l’esquerra.

ESCOLA:  l’escola ratifica aquestes dificultats i creu que són tan greus que si no hi ha un canvi substancial A haurà de repetir curs ja que encara no ha iniciat cap de les fases per les quals un alumne passa al llarg de l’aprenentatge de la lectura i l’escriptura. Està distret i no mostra cap interès vers l’aprenentatge. La persona de l’EAP considera que A presenta immaduresa en la lecto-escriptura, però ella creu que treballant sol i donant-li temps millorarà el seu rendiment.

CENTRE PSICOPEDAGÒGIC:

Després de valorar la informació recollida provinent de la família, l’escola i l’EAP; tant la psicopedagoga del centre com jo mateixa hem coincidit que la proposta de repetició per part de l’escola és, potser, una mica exagerada o excessiva i estem més d’acord amb la persona de l’EAP que diu que  amb una mica d’ajut i recolzament A pot millorar ja que les proves realitzades no indiquen cap dificultat, trastorn o discapacitat.
Així doncs, ens hem marcat un únic objectiu:

Iniciar-se en l’aprenentatge de la lectura i l’escriptura

Hem acordat que de les dues sessions que fa A al centre jo conduiré una de les sessions. En aquesta sessió, vaig proposar a la meva tutora treballar amb ell el Projecte Consciència Fonològica en els infants, un projecte de classe.
Aquest material és una adaptació al català del programa “Phonemics Awareness in Young Children” de Marylin J. Adams, Barbara R. Foorman, Ingvar Lundeberg i Terri Beeler, que pretén que els nens i nenes notin els fonemes i descobreixin la seva existència i possibilitat de separar-los. Segons aquests autors, està demostrat que els nens que no tenen aquesta consciència mostren moltes dificultats en l’aprenentatge de la lecto – escriptura.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada