diumenge, 13 de gener del 2013

LA MEVA HISTÒRIA EN FORMA DE CAS

I ara l'entrevista:


HISTÒRIA COMPLERTA

Entrevistador: Bon dia, Sara, t’agraeixo per endavant el temps que dedicaràs a aquesta entrevista.
Sara: Bon dia, és un plaer poder estar aquí amb vosaltres.
Entrevistador: Fa molt temps que estàs estudiant a la UOC, com va sorgir la idea? Va ser cosa de necessitat?
Sara: Ja fa sis anys que estic a la UOC, i si tot va bé aquest curs serà l’últim. Han estat uns anys molt agradables, intensos i interessants. Jo vaig estudiar Magisteri i estic exercint com a mestra des de fa 22 anys i sempre havia dit que volia fer una llicenciatura. Un cop vaig tenir els fills una mica més grans em vaig animar i vaig voler fer psicopedagogia perquè està lligat amb el meu entorn laboral.
Entrevistador: Per tant, si ja estàs acabant, et deuen quedar poques assignatures?
Sara: Sí, de fet, aquest semestre m’he matriculat de les dues que em quedaven: Interculturalitat i Educació, i Noves Tecnologies de la Informació i la Comunicació en Educació; per tal de deixar-me per l’últim semestre de la carrera el Pràcticum II.
Entrevistador: Parlem ara de l’assignatura Noves Tecnologies de la Informació i la Comunicació en Educació, digues dos o tres adjectius que la defineixin.
Sara: interessant, intensa i feixuga.
Entrevistador: Anem a analitzar cadascun d’aquests adjectius, interessant, per què?
Sara: Perquè realment he après molts aspectes que desconeixia, tant pel que fa a qüestions més tècniques (utilització de nous programes) com pel que fa a qüestions més conceptuals (importància de l’aprenentatge significatiu i la necessitat de dur a terme un canvi conceptual personal per seguir aprenent).
Entrevistador: Intensa, per què?
Sara: Perquè hi havia molta feina a fer i diversos fronts oberts alhora (blog, cmap, PAC, debat, avaluació) i calia estar a tot arreu, i això feia que la dedicació fos molta i que visqués l’assignatura amb cerat angoixa en certs moments.
Entrevistador: I per últim, feixuga, per què?
Sara: La intensitat que explicat abans es convertia en una càrrega feixuga en certs moments, perquè a més de la feina pròpia de l’assignatura, també s’hi sumaven les dificultats o entrebancs tecnològics que anaven sorgint que feia que el temps passés i tinguessis la sensació que no avançaves en la feina. Cal tenir en compte que jo feia una altra assignatura i que, evidentment, també requeria el seu temps, treball i esforç.
Entrevistador: Bé, parlem doncs de l’assignatura en si. Quin va ser el plantejament inicial?
Sara: Tal com es mostrava al Pla docent de l’assignatura, hi havia una primera part que era una Avaluació inicial per tal de saber des d’on partíem i una sèrie d’activitats que calia anar realitzant per tal de poder gaudir de l’avaluació continuada. Al mateix temps, calia tenir un Blog on s’havien d’anar mostrant els avenços que es realitzaven tot utilitzar-lo com una eina comunicativa i mitjançant la qual es podien compartir interessos i experiències.
Entrevistador: Podries explicar una mica quines han estat aquestes diferents activitats que comentes?
Sara: Sí, tal com he dit primer hi va haver una Avaluació Inicial, en aquesta hi havia dues parts diferenciades, en la primera calia donar resposta a una sèrie de qüestions breus, i en la segona calia puntuar del 0 al 10 una sèrie d’ítems segons el grau d’acord. En aquesta Avaluació Inicial també calia realitzar un primer mapa de conceptes. Després va venir la PAC1, en aquesta PAC calia participar en un Debat tot assumint una posició i sabent raonar i justificar les teves aportacions; més tard, va caler extreure’n unes conclusions i una síntesi. A continuació va arribar la PAC2, en aquesta calia fer un informe en el qual s’analitzés el possible canvi conceptual dut a terme per nosaltres mateixos partint de l’Avaluació Inicial i tenint en compte tots els aspectes teòrics treballats i de les noves eines presentades. Per últim, la PAC3, en aquesta PAC calia dissenyar un projecte en el qual les TIC poguessin tenir un paper important i dur-lo a terme. Cal dir, que les activitats plantejades s’havien de completar tot actualitzant el Blog periòdicament i realitzant autoavaluacions i avaluacions entre iguals.
Les tres PACs han tingut, crec jo, una dificultat progressiva, és a dir, que la primera va ser més senzilla i posteriorment s’han anat complicant i extenent en dificultat i extensió pròpiament dita.
Entrevistador: Has parlat diverses vegades d’aprenentatge significatiu i canvi conceptual, creus que l’has aconseguit?
Sara: Penso que sí que he dut a terme un procés ric d’aprenentatge ja que he ampliat coneixements a nivell de conceptes, però sobretot a nivell d’interrelació entre ells. Per tant puc dir que he dut a terme un canvi conceptual amb un aprenentatge significatiu entre l’avaluació inicial i la realització de totes les activitats. Les activitats que m’han ajudat més a ampliar els meus coneixements crec que han estat el debat i l’elaboració del disseny de l’activitat d’ensenyament i aprenentatge, ja que en aquesta última he hagut de posar en pràctica tots els coneixements adquirits en activitats anteriors.
Entrevistador: Per anar acabant, Sara, has trobat difícil l’assignatura?
Sara: Doncs, la veritat és que sí. Tant per les qüestions tecnològiques com per la quantitat d’hores que cal dedicar-li. Penso que la feina que requereix superar-la no es correspon als 4’5 crèdits que representa en l’expedient.
Entrevistador: Bé, doncs moltes gràcies i espero que ens vegem en una altra ocasió.
Sara: gràcies a vosaltres i fins aviat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada