diumenge, 13 de gener del 2013

LA MEVA HISTÒRIA EN FORMA DE CAS


Noves tecnologies de la informació i la comunicació en l’educació

Aquí mostro les meves impressions de l’assignatura en forma de cas.
Primer en el quadre:

Cas 001
Síntesi destacant l’aprenentatge que es pretén
Una alumna del 2n Cicle de la Llicenciatura de Psicopedagogia cursa l’assignatura de Noves Tecnologies de la Informació i la Comunicació en Educació. Ha après a integrar les TIC en el seu aprenentatge i treball.
ÍNDEX
CONTINGUT
OBSERVACIONS
CONTEXT GENERAL
Experiència com a aprenent
12è semestre a la UOC
___________________
Experiència / Nivell d’expertesa en l’ús de TIC
Ús personal i a la feina. Molt autodidacta.
___________________
Tipus d’escola
Universitat.
___________________
Localització del centre
En línea.
___________________
Connexió
Internet.
___________________
Localització dels recursos tecnològics
Ordinador portàtil, Internet wifi, word, cmap, blog, escàner i impressora.
___________________
Situació socioeconòmica de  l’alumna
Mitjà
___________________
CONTEXT DE LA HISTÒRIA
Nivell de l’alumna
Diplomada en Magisteri Ed. Infantil
___________________
Àrea / unitat
NTICEDU
___________________
FITES EN LA HISTÒRIA
Activitats planificades a la sessió o unitat
Participació en totes les activitats d’avaluació continuada de l’assignatura: PAC1 Debat, PAC2 Redacció d’un informe de síntesi, PAC3 Elaboració de la fitxa d’un projecte i desenvolupament d’aquest. Creació o ús d’un blog. Utilització del programa Cmap per realitzar mapes conceptuals. Realització d’autoavaluacions i  d’avaluacions entre iguals.
___________________
Nivell d’aprenentatge esperat
Assolir els objectius de l’assignatura per tal de superar-la.
___________________
Tipus d’activitat
Aplicació de les TIC
___________________
ACTIVITATS DE LA HISTÒRIA O CAS
Tecnologies utilitzades
Ordinador portàtil, Internet wifi, word, cmap, blog, escàner.
___________________
Raó per la qual la fa servir
Per poder dur a terme les activitats proposades des de la consultoria.
___________________
Naturalesa de las activitats (tasques cognitives a realitzar)
Enfocades a provocar un canvi conceptual en l’alumna i a aconseguir un aprenentatge significatiu per part d’ella.
___________________
Dificultats trobades
Necessitat de molta dedicació de temps.
___________________
Ajuda / col·laboració emprada
Els companys de l’aula i el fòrum de la mateixa, així com les pautes donades per part de la consultora.
___________________
Rol del professor
Facilitar les guies de les activitats i donar les instruccions necessàries per tal de poder-les dir a terme. Solucionar els problemes que puguin anar sorgint.
___________________
Rol de l’estudiant
Seguir les pautes donades, realitzar les activitats proposades, intentar aclarir els dubtes in dur a terme un aprenentatge significatiu.
___________________
RESULTATS
Observacions
L’alumna ha realitzat les activitats requerides.
___________________
Avaluació de l’aprenentatge
Avaluació inicial i avaluació continuada.
___________________
Lliçó apresa per l’alumna
L’aplicació de les TIC és una necessitat i una possibilitat que cal tenir present en el procés d’ensenyament-aprenentatge.
___________________


































































































Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada