Noves tecnologies de la informació i la comunicació en l’educació
Aquí mostro les meves impressions de l’assignatura
en forma de cas.
Primer en el quadre:
Primer en el quadre:
Cas 001
|
||
Síntesi
destacant l’aprenentatge que es pretén
|
||
Una alumna del 2n Cicle de la Llicenciatura de Psicopedagogia cursa l’assignatura
de Noves Tecnologies de la Informació i la Comunicació en Educació. Ha après
a integrar les TIC en el seu aprenentatge i treball.
|
||
ÍNDEX
|
CONTINGUT
|
OBSERVACIONS
|
CONTEXT GENERAL
|
||
Experiència
com a aprenent
|
12è semestre
a la UOC
|
___________________
|
Experiència / Nivell d’expertesa en l’ús de TIC
|
Ús personal i
a la feina. Molt autodidacta.
|
___________________
|
Tipus d’escola
|
Universitat.
|
___________________
|
Localització del centre
|
En línea.
|
___________________
|
Connexió
|
Internet.
|
___________________
|
Localització dels recursos tecnològics
|
Ordinador
portàtil, Internet wifi, word, cmap, blog, escàner i impressora.
|
___________________
|
Situació socioeconòmica de l’alumna
|
Mitjà
|
___________________
|
CONTEXT DE LA HISTÒRIA
|
||
Nivell de l’alumna
|
Diplomada en Magisteri
Ed. Infantil
|
___________________
|
Àrea / unitat
|
NTICEDU
|
___________________
|
FITES EN LA HISTÒRIA
|
||
Activitats planificades a la sessió o unitat
|
Participació
en totes les activitats d’avaluació continuada de l’assignatura: PAC1 Debat,
PAC2 Redacció d’un informe de síntesi, PAC3 Elaboració de la fitxa d’un
projecte i desenvolupament d’aquest. Creació o ús d’un blog. Utilització del
programa Cmap per realitzar mapes conceptuals. Realització d’autoavaluacions
i d’avaluacions entre iguals.
|
___________________
|
Nivell d’aprenentatge esperat
|
Assolir els
objectius de l’assignatura per tal de superar-la.
|
___________________
|
Tipus d’activitat
|
Aplicació de
les TIC
|
___________________
|
ACTIVITATS DE LA HISTÒRIA O CAS
|
||
Tecnologies utilitzades
|
Ordinador
portàtil, Internet wifi, word, cmap, blog, escàner.
|
___________________
|
Raó per la qual la fa servir
|
Per poder dur
a terme les activitats proposades des de la consultoria.
|
___________________
|
Naturalesa de las activitats (tasques cognitives a realitzar)
|
Enfocades a
provocar un canvi conceptual en l’alumna i a aconseguir un aprenentatge
significatiu per part d’ella.
|
___________________
|
Dificultats trobades
|
Necessitat de
molta dedicació de temps.
|
___________________
|
Ajuda / col·laboració emprada
|
Els companys
de l’aula i el fòrum de la mateixa, així com les pautes donades per part de
la consultora.
|
___________________
|
Rol del professor
|
Facilitar les
guies de les activitats i donar les instruccions necessàries per tal de poder-les
dir a terme. Solucionar els problemes que puguin anar sorgint.
|
___________________
|
Rol de l’estudiant
|
Seguir les
pautes donades, realitzar les activitats proposades, intentar aclarir els
dubtes in dur a terme un aprenentatge significatiu.
|
___________________
|
RESULTATS
|
||
Observacions
|
L’alumna ha
realitzat les activitats requerides.
|
___________________
|
Avaluació de l’aprenentatge
|
Avaluació
inicial i avaluació continuada.
|
___________________
|
Lliçó apresa per l’alumna
|
L’aplicació
de les TIC és una necessitat i una possibilitat que cal tenir present en el
procés d’ensenyament-aprenentatge.
|
___________________
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada