Tal com vaig dir, finalment he passat un qüestionari als mestres i
professors de l'escola per tal de saber com s'actua davant la diversitat i
quins processos se segueixen. Les conclusions no són fàcils de treure perquè el
qüestionari era de preguntes obertes, però com a primer aspecte rellevant
podria dir que la feina dins de l'aula
respecte a la diversitat és molt més accentuada a primària que a la resta
d'etapes escolars. Sembla que és en aquesta etapa quan més seguiment es fa
de l'alumne tot intentant facilitar-li materials específics, adequant els
continguts o variant les metodologies i més en contacte s'està amb la família.
A infantil costa esbrinar si un alumne té alguna dificultat (excepte trastorns
accentuats o ja diagnosticats, evidentment) o si ja anirà madurant i a
secundària la dinàmica de treball dificulta aquesta atenció individualitzada.
Per un altre costat, hi ha punts coincidents en totes les etapes:
- En totes les etapes es deuen a terme reforços en petits grups.
- En totes les etapes i en tots els cursos hi ha alumnes amb NEE .
- Tots els professionals es preocupen i tenen, a vegades, la sensació que no aconsegueixen ajudar satisfactòriament a tots els alumnes.
- La major part d'atencions que es duen a terme són d'aprenentatge i no conductuals.
- La persona de l'EAP es voldria que pogués dedicar més hores i més atenció personalitzada als mestres i professors per tal d'ajudar-los en qüestions pràctiques del dia a dia i que fes ella mateixa una observació directa dins l’aula.
- Es creu que hi ha massa burocràcia i això perd forces per la feina real i necessària.
- Tots coincideixen en el paper de la família, un paper molt important i essencial per tal que l’alumne progressi i per això cal establir una bona comunicació família i escola i treballar plegats pel bé de l’alumne.
- Un altre aspecte és la necessitat de més recursos, tant materials com humans per tal de poder donar respostes més adients als alumnes amb NEE.
Un cop feta una primera valoració, ara em caldrà extreure’n els processos
que se segueixen per tal d’establir els criteris d’actuació per elaborar el Pla
d’atenció a la diversitat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada