dilluns, 14 de maig del 2012

PROCÉS A SEGUIR


Després d’analitzar les respostes a la pregunta 2 del qüestionari (Quin procés se segueix des que el tutor/a s’adona que té un alumne amb dificultats per seguir el nivell acadèmic establert?) he arribat a fer un primer procés d’actuació, el qual he extret de les coincidències en les respostes i que és el que actualment s’està duent a terme a l’escola, s’ha vist que funciona, però que no està reflectit en l’actual PAD per la seva caducitat i poca actualització. El procés, doncs, és el següent:

1. Quan el mestre/a percep un alumne amb unes dificultats prou significatives com per haver de demanar ajut fa una petició d’orientació escolar per escrit a la psicopedagoga de l’escola. Al mateix temps cal que tingui ben present i repassi tot l’expedient acadèmic i personal d’aquell alumne per tal de tenir en compte exploracions anteriors o informacions que puguin ser rellevants.
2. L’equip directiu avalua la petició i si s’aprova la fa arribar a la psicopedagoga perquè comenci la seva actuació.
3. La psicopedagoga valora a l’alumne segons les primeres observacions i informacions que ha rebut del tutor/a.
4. Un cop finalitzada una primera valoració dóna resposta al tutor/a i tot el professorat que intervingui amb aquest alumne sobre el què ha observat o comprovat i també ofereix unes pautes d’actuació.
5. Si es creu necessari i convenient es fa una entrevista amb la família per informar de la situació i demanar la seva col·laboració i reforç. Si fos necessari es pot aconsellar l’assistència a professionals diversos (logopedes, terapeutes, psicopedagogs, etc).
6. Es valora, també, la necessitat o no de dur a terme un PI, si fos així cal també informar a les famílies.
7. Cal avaluar a l’alumne segons les adaptacions que s’hagin dut a terme i segons els objectius que s’hagin establert, seguint la metodologia més convenient així com adaptant tots aquells materials que fossin necessaris.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada