Després d’analitzar les respostes a la pregunta 2 del qüestionari (Quin
procés se segueix des que el tutor/a s’adona que té un alumne amb dificultats
per seguir el nivell acadèmic establert?) he arribat a fer un primer procés d’actuació,
el qual he extret de les coincidències en les respostes i que és el que
actualment s’està duent a terme a l’escola, s’ha vist que funciona, però que no
està reflectit en l’actual PAD per la seva caducitat i poca actualització. El
procés, doncs, és el següent:
1. Quan
el mestre/a percep un alumne amb unes dificultats prou significatives com per
haver de demanar ajut fa una petició d’orientació escolar per escrit a la
psicopedagoga de l’escola. Al mateix temps cal que tingui ben present i repassi
tot l’expedient acadèmic i personal d’aquell alumne per tal de tenir en compte
exploracions anteriors o informacions que puguin ser rellevants.
2. L’equip
directiu avalua la petició i si s’aprova la fa arribar a la psicopedagoga
perquè comenci la seva actuació.
3. La
psicopedagoga valora a l’alumne segons les primeres observacions i informacions
que ha rebut del tutor/a.
4. Un
cop finalitzada una primera valoració dóna resposta al tutor/a i tot el
professorat que intervingui amb aquest alumne sobre el què ha observat o
comprovat i també ofereix unes pautes d’actuació.
5. Si es
creu necessari i convenient es fa una entrevista amb la família per informar de
la situació i demanar la seva col·laboració i reforç. Si fos necessari es pot
aconsellar l’assistència a professionals diversos (logopedes, terapeutes,
psicopedagogs, etc).
6. Es
valora, també, la necessitat o no de dur a terme un PI, si fos així cal també
informar a les famílies.
7. Cal
avaluar a l’alumne segons les adaptacions que s’hagin dut a terme i segons els
objectius que s’hagin establert, seguint la metodologia més convenient així com
adaptant tots aquells materials que fossin necessaris.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada