Veient
tot el que arriben a fer les psicopedagogues del centre i tenint en compte que
és una escola de dues línies, crec que el volum de feina és força
important.
Durant
els darrers anys s’ha pogut copsar a l’escola una major diversitats de
trastorns o endarreriment de l'aprenentatge i cal,
tot sovint, personalitzar molt les adaptacions i fer un seguiment molt
particular i minuciós de cada alumne per fomentar els seu progrés de la manera
més adequada possible.
És
segurament per tot això, que crec que no s’estan duent a terme les següents
funcions, i considero que també són prou importants per tal de dedicar-hi
esforços i temps. Les funcions en qüestió serien:
A) Col·laboració en els processos d'avaluació i revisió de Projectes curriculars
mitjançant la participació en la
comissió pedagògica del centre.
B) Motivació i potenciació de nous projectes,
metodologies o materials.
Cal dir, però, que a l’escola ens reunim dues
hores a la setmana tots els mestres i/o professors d’un mateix cicle i en
aquests espais també es proposen, debaten i es tiren endavant aquelles idees
que qualsevol aporti, però a vegades, quan la feina del dia a dia estreny, hi
ha temporades que les idees s’aparquen, i és en aquests moments que potser
trobo a faltar l'impuls de la psicopedagoga, tot
i que entenc que no es pot arribar a tot arreu.
Uff...les funcions d'un psicopedagog, encara que surten a les instruccions d'inici de curs dels instituts públics, realment són moltes més i variades. Sembla que haguem de dominar moltes àrees i aspectes...i al final tant hem de conèixer que no som experts en res!
ResponEliminaNormalment, com a psicopedagog, t'adaptes a aquells aspectes que el claustre i l'equip directiu consideren importants i la resta queden una mica al marge per manca de temps.