dilluns, 30 d’abril del 2012

VALORACIÓ DE LES FUNCIONS DE LA PSICOPEDAGOGA

Veient tot el que arriben a fer les psicopedagogues del centre i tenint en compte que és una escola de dues línies, crec que el volum de feina és força important. 
Durant els darrers anys s’ha pogut copsar a l’escola una major diversitats de trastorns o endarreriment de l'aprenentatge i cal, tot sovint, personalitzar molt les adaptacions i fer un seguiment molt particular i minuciós de cada alumne per fomentar els seu progrés de la manera més adequada possible.
És segurament per tot això, que crec que no s’estan duent a terme les següents funcions, i considero que també són prou importants per tal de dedicar-hi esforços i temps. Les funcions en qüestió serien:

A) Col·laboració en els processos d'avaluació i revisió de Projectes curriculars mitjançant la participació en la comissió pedagògica del centre.
B) Motivació i potenciació de nous projectes, metodologies o materials.

Cal dir, però, que a l’escola ens reunim dues hores a la setmana tots els mestres i/o professors d’un mateix cicle i en aquests espais també es proposen, debaten i es tiren endavant aquelles idees que qualsevol aporti, però a vegades, quan la feina del dia a dia estreny, hi ha temporades que les idees s’aparquen, i és en aquests moments que potser trobo a faltar l'impuls de la psicopedagoga, tot i que entenc que no es pot arribar a tot arreu.

1 comentari:

  1. Uff...les funcions d'un psicopedagog, encara que surten a les instruccions d'inici de curs dels instituts públics, realment són moltes més i variades. Sembla que haguem de dominar moltes àrees i aspectes...i al final tant hem de conèixer que no som experts en res!
    Normalment, com a psicopedagog, t'adaptes a aquells aspectes que el claustre i l'equip directiu consideren importants i la resta queden una mica al marge per manca de temps.

    ResponElimina