dilluns, 30 d’abril del 2012

FUNCIONS DEL PSICOPEDAGOG

Tal com heu pogut veure, un dels objectius de la segona fase del meu projecte era esbrinar les tasques de cadascun dels membres del gabinet psicopedagògic. Aquest està format per :

Psicopedagoga (una per Infantil i Primària i una altra per secundària)
Directora
Cap d'Estudi


La directora i els caps d'estudi, en termes generals,  supervisen, donen suport, aproven o rebutgen, recolzen i modifiquen, si és necessari, les tasques de les dues psicopedagogues, així doncs, aquí us mostro les tasques que en l'actualitat està duent a terme les psicopedagogues del centre. 

FUNCIONS DEL PSICOPEDAGOG DE L’ESCOLA:

A) Determinar els nivells aptitudinals de l’alumne i realitzar l’estudi, diagnòstic i orientació quan es donin possibles alteracions en el seu desenvolupament maduratiu.
B) A partir de proves psicopedagògiques realitzades a tot l’alumnat un cop al curs, determinar el rendiment escolar individual i de cada grup classe per tal de conèixer l’aprofitament personal i grupal.
C) A partir de sociogrames realitzats a tot l’alumnat un cop al curs, determinar el grau d’integració de l’alumne a l’escola i al grup classe, veient-ne la seva evolució al llarg dels anys.
D) Orientar el tractament d’aquelles dificultats aptitudinals o conductuals que no poden ser ateses en el mateix centre escolar.
E) Derivar cap a l’exterior les dificultats aptitudinals o conductuals que no poden ser ateses en el centre per a sotmetre’s a tractaments especials.
F) Coordinar les diverses tasques pedagògiques adreçades als alumnes amb NEE i coordinar també als professionals que hi intervenen.
G) Mantenir relacions professionals periòdiques amb l’Equip d’Assessorament Pedagògic (EAP) de la zona.
H) Donar suport al Pla d’Acció Tutorial (PAT).
I) Informar els directius, tutors i professionals del centre, les famílies i el propi alumne (sempre i quan l’edat ho permeti) dels resultats de les exploracions i de la seva valoració per orientar el tractament psicopedagògic dels alumnes, tant en l’àmbit escolar com familiar.
J) A partir de proves de capacitats intel·lectuals i d’interessos professionals passades a tots els alumnes de 4t d’ESO, lliurar un informe individual a cadascuna de les famílies dels resultats d’ambdues exploracions. Atenció individualitzada als alumnes d’aquest nivell per tal d’orientar-los en els futurs estudis i camp professional.
K) Elaborar l’orientació inicial dels alumnes de nou ingrés de cursos superiors a P3.
L) Supervisar i acompanyar durant el Pla d’Acollida als alumnes nouvinguts.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada