dimecres, 3 d’abril del 2013

FASES DEL PROJECTE


Aquesta va ser la previsió inicial del meu projecte, però segur que haurà de ser canviada i modificada al llarg del període de pràctiques per tal d'adaptar-se a les necessitats del centre on les realitzo.

FASE 1:  Anàlisi del context i planificar el pla de treball
DATA: setmana del 4 al 8 de març 
                            del 11 al 15 de març
HORES: 8 hores

Objectius:

1.- Conèixer i familiaritzar-me amb el centre Dígraf, és a dir, amb l’entorn.
2.- Planificar la meva actuació amb la tutora.
3.- Observar com es desenvolupen les sessions i quin és el model de treball del centre.
4.- Conèixer casos de possible interès per a les meves pràctiques.

Destinataris/àries: el centre Dígraf, la meva tutora i els nens i nenes que hi acudeixen.

ACTIVITATS I CONTINGUTS

1.- Reunions amb la meva tutora.
2.- Presentació, comentari i revisió de casos actuals.
3.- Seleccionar els tres alumnes que seguiré de més a prop.

INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES

1.- Anotacions de tot allò que se’m comenta i se’m traspassa.
2.- Realització d’un portafoli.

INDICADORS D’AVALUACIÓ

1.- Control de les hores destinades a l’hora de realitzar les tasques d’aquesta fase.
2.- Grau de dificultat en l’accés a la informació necessària.
3.- Coneixement dels possibles dèficits o dificultats relacionades amb els casos escollits.


FASE 2:   Planificació de la intervenció i recollida de dades, és a dir, implementació del pla de treball         
DATA: setmanes del 18 al 22 de març
                               del 1 al 5 d’abril
                               del 8 al 12 d’abril
                               del 15 al 19 d’abril
                               del 22 al 26 d’abril
                               del 29 al 3 de maig
                               del 6 a l’10 de maig
                              del 13 al 17 de maig
HORES: 7 hores a la setmana (56 hores)

Objectius:

1.- Conèixer el protocol d’actuació del centre.
2.- Saber utilitzar i interpretar proves estandaritzades d’ús més freqüent.
3.- Dur a terme dissenys d’intervenció realista i sistèmic de sessions concretes i puntuals.
4.- Ajudar i col·laborar en tot moment en qualsevol activitat que se’m proposi.

Destinataris/àries: la meva tutora i els nens que acudeixen al centre, especialment el Pau, l’Alexandre i la Rut.

ACTIVITATS I CONTINGUTS

1.- Lectura i anàlisi de les demandes i dels resultats obtinguts de les proves realitzades dels tres alumnes en qüestió.
2.- Selecció i aplicació d’algunes proves estandaritzades per comparar els resultats amb els obtinguts a inici del curs acadèmic.
3.- Anotació de les observacions de les metodologies utilitzades vers aquests alumnes.
4.- Preparació de material adequat per treballar amb aquests alumnes.
5.- Reunions periòdiques amb la meva tutora per tal d’anar valorant el meu procés

INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES

1.- Expedients dels alumnes.
2.- Anamnesis.
3.- Proves estandaritzades.
4.- Portafoli.
5.- Material preparat per treballar diferents aspectes amb els alumnes.

INDICADORS D’AVALUACIÓ

1.- Control de les hores destinades a l’hora de realitzar les tasques d’aquesta fase.
2.- Grau de satisfacció de la meva tutora de la feina duta a terme.
3.- Comparar els coneixements previs de les proves estandaritzades abans del seu ús, i els posteriors coneixements després.
4.- Revisió i control del portafoli.
5.- Grau de dificultat en l’accés a la informació necessària.
6.- Grau de satisfacció i aprofitament per part dels alumnes.


FASE 3: Anàlisi de la intervenció   
DATA:   setmana del 20 al 24 de maig                                          
                              del 27 al 31 de maig
HORES: 12 hores

Objectius:

1.- Haver sabut relacionar, al llarg del pràcticum, la teoria amb la pràctica.
2.- Reflexionar sobre la intervenció realitzada.
3.- Valorar la possibilitat de continuar amb la intervenció planificada i duta a terme.

Destinataris/àries: jo mateixa, la meva tutora i els alumnes


ACTIVITATS I CONTINGUTS

1.- Reunions amb la tutora per analitzar el meu procés i els resultats obtinguts.
2.- Revisar i completar el portafoli.
3.- Realització de la memòria final del pràcticum.

INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES

1.- Processador de textos.
2.-  Gràfic comparatiu amb els resultats de les proves estandaritzades d’inici i final de curs.
3.- Qüestionari avaluatiu per part de la tutora per qualificar el grau d’assoliment del treball que he realitzat al llarg del pràcticum.

INDICADORS D’AVALUACIÓ

1.- Control de les hores destinades a l’hora de realitzar les tasques d’aquesta fase.
2.- Nivell d’utilitat del material elaborat.
3.- Grau d’aportació personal vers les pràctiques.
4.- Nota assolida.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada