Bon dia a tothom. A partir d'avui intentaré tennir el blog actualitzat. Començo el meu segon període de pràctiques amb el projecte:
Seguiment, acompanyament, assessorament i intervenció psicopedagògica fora
de l’àmbit escolar, a alumnes amb dificultats d’aprenentatge.
Aquesta intervenció va dirigida a alumnes amb
previsió de fracàs escolar si no se’ls faciliten uns criteris d’intervenció i
unes mesures preventives coordinades per part de tots els agents implicats en
el procés d’ensenyament – aprenentatge. És a dir, una intervenció coordinada,
multiprofessional i multidimensional entre l’àmbit familiar, escolar i les
pròpies necessitats del nen.
És per això que el meu objectiu principal en aquest pràcticum és realitzar un seguiment
de la intervenció de la psicopedagoga del centre privat DÍGRAF, tot observant,
participant i col·laborant en el procés de desenvolupament i aprenentatge dels
alumnes, les seves famílies; i els centres educatius als quals assisteixen els
alumnes en qüestió.
Així doncs, les tasques que confio poder desenvolupar
durant el període de pràctiques són:
·
Realitzar un
seguiment de les funcions de la Psicopedagoga del centre.
·
Conèixer el seu pla
de treball.
·
Dur a terme un
seguiment de les actuacions que realitza al centre referents al desenvolupament
i aprenentatge dels alumnes i les seves famílies.
·
Conèixer el treball
coordinat, multidisciplinari i en xarxa que el centre dur a terme mitjançant
les reunions amb les escoles i les famílies.
Aquestes
tasques afecten a un grup de nens i nenes de primària, les meves intervencions
seran intervencions de caire general, per tal d’aprendre el funcionament del
centre i col·laborar en tasques psicopedagògiques segons les necessitats a mida
que vagi avançant en el meu pràcticum. Tot i així em centraré en el, el Pau que
té 10 anys, i presenta un retard maduratiu i un trastorn de dèficit d’atenció,
rep tractament farmacològic; l’Àlex que té 7 anys i que presenta un Trastorn
General del Desenvolupament de l’espectre autista i la Rut, de 7’5 anys, a la
qual encara se li està passant el protocol d’inici perquè acaba d’arribar al
centre amb una petició des de la família per dificultats acadèmiques, davant
les tasques escolars a vegades es queda bloquejada, també especifiquen que li
manquen destreses lectures. Em centraré en aquests alumnes per ser aquells que
assisteixen al centre els dies que jo també hi aniré i perquè presenten unes
característiques que em permetran aprofundir i dur a terme diverses
intervencions. El que es pretén amb el treball amb aquests infants és:
- Identificar necessitats.
- Solucionar problemes.
- Aplicar normes.
- Treballar l’exigència cap al nen.
- Fomentar l'autonomia personal i de treball.
- Realitzar una estimulació cognitiva global.
- Millorar el raonament lògic-verbal.
- Treballar la percepció i orientació de l'espai.
- Fer un tractament global del retard maduratiu.
- Fomentar l'atenció i participació.
- Treballar la memòria a curt termini.
- Augmentar la capacitat d'atenció i concentració.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada