Ara que ja fa uns quants dies que hem
començat el període de pràctiques, voldria fer-ne una primera valoració.
Jo vaig triar el mateix centre on treballo
perquè em va semblar que em resultaria més senzill o l'hora d'organitzar-me els
horaris, i en principi així és, però també caldrà que em mostri més autoexigent
a l'hora de complir-los perquè si sou mestres, com jo, sabreu de sobres que a
l'escola sempre hi ha coses per fer i per tant si em despisto ocupo les hores
de pràctiques fent tasques de l'escola i llavors em queda la feina de les pràctiques
per fer a casa o m'he de quedar més hores a l'escola.
Per tant, caldrà que em proposi complir al
màxim la previsió horària per tal de facilitar-me la tasca a mi mateixa. Espero
aconseguir-ho.
Un altre petit inconvenient que he trobat és
que com que la gent que m’ha de donar informació són els propis companys i
companyes, i com he dit abans, tots anem enfeinats, pretenen donar-me la
informació de manera informal pels passadissos i a mi m’agradaria poder-hi
dedicar més estona i de manera més formal, a més a més, també em diuen que jo
mateixa ja sé què es fa i com, res que m’hi hauré de posar una mica més seriosa
just tornar de vacances, je, je! És broma.
Tothom m’ajuda però amb una mica de presses,
però s’agraeix i s’entén. Gràcies!!!
Sí, és dificil fer les pràctiques al mateix centre on treballes pels motius que exposes.
ResponEliminaJo també les realitzo a l'escola però perquè això no em passi m'he marcat 2 hores (fora de l'horari de treball) que són per realitzar les pràctiques. Dijous de 9h a 11h. Així sé que en aquestes hores no puc fer una altra feina. A més a més durant aquesta estona coincideixo amb la psicopedagoga de l'escola i treballem conjuntament.
Potser t'aniria bé també marcar-te un horari més serios, i com tu dius fer-ho més formal, jeje!!
Hola Sara,
ResponEliminajo també faig les pràctiques al lloc on treballo, tot i que potser faig coses tan diferents i també útils per la mateixa feina que no em costa separar.
Per altra banda, quan treballes com a psicopedagoga en un institut, també costa que els companys et passin la informació de manera formal. Pels passadissos et comenten: mira't aquest nen, que fa coses rares... O bé: l amare d'aquest altre m'ha dit que te'l miris... sense donar més informació. Per aquest motiu, a mi em va molt bé crear uns protocols de recollida d'informació. Ells es queixen que els poso més feina, però és l'única manera de tirar la feina endavant. No sé si és aquest tipus d'informació la que necessites, però fer-te unes pautes de recollida d'informació i donar-les just quan veus que estan llegint el diari mentre dius "m'ho fas en 5 minuts, siuplau? així ja estarà fet"... Cal apel·lar al companyerisme i al bon rotllo que tingueu, això si. Per això jo sempre dic que en un institut s'avança més si treballes "informalment" prenent un cafè amb els companys a l'hora del pati o del dinar que treballant al despatx.
Espero haver-te ajudat!
Gràcies noies. No voldria haver donat la sensació que estic sola, que no és el cas. Però l'acabament del segon trimestre va ser una mica estrassant (entrevistes amb famílies, setmana cultural, avaluacions i redactat dels informes trimestrals, etc). Ja tinc un horari marcat però no sempre l'he complert. La meva tutora també ha anat molt enfeinada i a més va tenir la grip durant 10 dies, però ens vam assegurar mútuament que al tornar de vacances ens hi posaríem de manera seriosa i amb una rutina horària ben marcada. Segur que serà així, a més a més, m'agrada el que estic fent ja que és molt diferent a la feina de tutora de 6è de primària que és el que faig a més de ser coordinadora de cilcle superior.
EliminaEl millor sempre és marcar un horari amb l'equip directiu (queda més formal), o si fas un qüestionari deixar-ne un a cada bústia o enviar-lo per correu electrònic. Si fas entrevista, quedar en una hora complementària...
EliminaEn la recollida d'informació sempre som nosaltres que ens d'acomodar als horaris dels companys.
Molts també et donaran informació a l'hora del pati.