dimarts, 25 de setembre del 2012

QÜESTIONS DE DESENVOLUPAMENT BREU



  1. ¿Creus que el progrés en el coneixement tecnològic i científic determina i garanteix el progrés econòmic i social? Contesta clarament i justifica la resposta.

Crec que sí que el determina, però no sempre el garanteix. El determina perquè la tecnologia i la ciència són la base del progrés en l’actualitat i el progrés va lligat al nivell econòmic d’un país, estat, regió ... però no sempre el garanteix perquè tot i que sigui la base no és l’única qüestió a tenir en compte ja que també es necessita coneixement en altres matèries o camps. En l’àmbit social passa una cosa semblant ja que pot afavorir el progrés social però pot, també, crear grans diferències socials entre els habitants d’una mateixa zona.

  1. ¿Estàs d’acord en què la constant fonamentació científica de les diferents tecnologies és garantia de la neutralitat ideològica d’aquestes tecnologies? Què en penses?

No, crec que mai hi ha neutralitat ideològica. La persona no és neutral i per
tant tampoc ho és res del que fa, cadascú enfoca el progrés o la tecnologia
cap a àmbits que creu més necessaris o convenients.

  1. Expressa el teu grau d’acord: Tenir present les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) abans, durant i després de qualsevol activitat d’ensenyament-aprenentatge és un requisit indispensable actualment.

Crec que les TIC en els processos d’ensenyament-aprenentatge són molt importants, però no sempre és un requisit indispensable. Penso que cada activitat, que cada moment d’aquest procés requereix una metodologia i uns procediments determinats que poden ser o no les TIC. Cal no perdre de vista la manipulació i partir del propi alumne i saber donar a cadascú allò que més necessita i pot aprofitar.

  1. ¿Quines són les causes que originen els profunds canvis que estem patint en tots els àmbits en els darrers anys?

Penso que una de les causes més importants és la globalització; la qual implica la internacionalització de les relacions. A més a més, també cal tenir en compte el fet d’estar vivint l’era de la informació i la immediatesa on tot es pot saber en un marge de temps molt breu.

  1. Defineix en una frase i digues quin és l’objecte d’estudi, en una segona frase, de la Tecnologia Educativa

Tecnologia educativa: disciplina dedicada al suport tecnològic i científic dins el camp educatiu.
El seu objecte d’estudi és millorar les activitats educatives i ajudar a resoldre els seus problemes.

  1. Posa un exemple de transmissió de coneixement i un altre de construcció del coneixement

Transmissió de coneixement és qualsevol activitat on un individuo (mestre) explica, presenta o mostra uns coneixements a  un o uns individus, sense que hi hagi per part dels oients cap actitud activa ni d’implicació; per exemple l’explicació teòrica de qualsevol tema del temari escolar.

La construcció del coneixement és quan els alumnes participen activament en el procés d’aprenentatge tot construint-lo a partir de l’experiència, la manipulació, la investigació, la correcció i la verificació. És a dir, quan se segueix el sistema científic. Un exemple seria la realització d’uns experiments en els quals s’arribés a descobrir què és l’energia estàtica partint d’una hipòtesi i arribant a unes conclusions.

  1. Expressa el teu grau d’acord amb la següent afirmació i argumenta el perquè: “El context és part del coneixement que la persona utilitza per tal d'explicar i donar sentit a una idea".

Estic d’acord amb aquesta afirmació ja que el context ens diferencia els uns dels altres. Les influències externes, les relacions personals, les condicions socials que ens envolten i les experiències personals ens modelen com persones i ens porten a actuar de manera concreta i diferent de la resta, i això ens fa únics. A més a més aprenem com funciona el món i la vida a través de la nostra vivència i és a partir d’ella que coneixem la realitat.

  1. ¿Has pensat en la possibilitat d’adaptar l’entorn de la UOC a les teves necessitats i les dels teus companys i professors (opció Personalitza)? Inclusió del missatge al qual es respon (el lector tindrà una idea del que origina i els detalls del teu missatge), número de missatges visualitzats en les bústies compartides (útil quan hi ha molta comunicació a algunes bústies), signatura de correu (per facilitar la comunicació i  posar a un clic de distància altres mitjans de comunicació teus...?

La veritat és que no, que mai havia pensat en tots aquests aspectes.

  1. Comptes amb els coneixements previs que el Pla docent indica per poder ser eficaç durant el desenvolupament de l’assignatura? Fins a quin punt? Pots instal·lar programari, iniciar l’exploració de nou programari pel teu compte, gestionar arxius i comptes amb una actitud positiva cap a web 2.0? Ets capaç de llegir en pantalla (buscar paraules, fer servir l’índex amb hipervincles, moure’t en el document...? i mantenir uns apunts digitals on acumulis la informació de diferents fonts?

Crec que compto amb els coneixements previs (a nivell d’usuària) tot i que potser en certs moments dubtaré i no tindré facilitat en algun aspecte concret, però el fet de fer aquesta assignatura m’ajudarà a descobrir aspectes que no conec gaire i a llançar-me a provar qüestions noves. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada