Seguint amb la idea d’escola
inclusiva, també voldria dir que a l’escola on faig el pràcticum, les classes
són molt participatives, personalitzades, amb material divers i sempre
manipulatiu, duent a terme una metodologia inductiva, experimental i
participativa, on es potencia que l’alumne pensi, raoni, descobreixi, verifiqui
o generalitzi allò que ha observat o descobert. Es treballa tot sovint en
petits grups, tot duent a terme, sense també que consti en lloc, un mètode de
treball cooperatiu. En moltes ocasions hi ha un temps per reflexionar sobre el
què han après, és a dir, hi ha oportunitat per al metaconeixement.
És un sistema
educatiu basat en el propi alumne i en seu entorn, per això, des de sempre, cada
any, tots els cursos van de colònies, i es fan diverses sortides de treball al
llarg del curs.
Tot això es combina
amb altres metodologies o aspectes que podrien semblar contradictoris com per
exemple, l’estudi memorístic, les proves o exàmens, el treball individual, les
feines mecàniques, i altres; perquè es creu que tots els aspectes són important
i que uns complementen als altres, a més a més, cada alumne es sent més còmode
amb un sistema o metodologia concreta i és bo poder oferir estones diverses a
tots.
Per tot plegat, he
pogut copsar en les respostes dels qüestionaris que vaig passar als mestres,
que en moltes ocasions es fa difícil dur a terme aquesta tasca, i és per això
que la gran majoria veuen necessària la figura de la mestra de suport dins de l’aula.
Ara per ara no hi és, i, tot i que es plantejarà de cara al curs vinent, no sé
si serà possible aconseguir-la. Per tant caldrà seguir treballant de valent com
fins ara, ja que l’equip docent és fantàstic i amb moltes ganes i idees noves
constantment.
No sé si ha quedat
clar, però tota aquesta metodologia exposada, fa referència únicament a
Infantil i Primària. A Secundària no es treballa ben bé així, es duu a terme
més una metodologia deductiva i homogeneïtzada, tot realitzant, això sí, molts
tipus d’agrupaments d’alumnes i donant el suport i recolzament necessari perquè
tots i cadascun d’ells superi els cursos el millor possible.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada