dimarts, 22 de maig del 2012

MÉS ESCOLA INCLUSIVA


Seguint amb la idea d’escola inclusiva, també voldria dir que a l’escola on faig el pràcticum, les classes són molt participatives, personalitzades, amb material divers i sempre manipulatiu, duent a terme una metodologia inductiva, experimental i participativa, on es potencia que l’alumne pensi, raoni, descobreixi, verifiqui o generalitzi allò que ha observat o descobert. Es treballa tot sovint en petits grups, tot duent a terme, sense també que consti en lloc, un mètode de treball cooperatiu. En moltes ocasions hi ha un temps per reflexionar sobre el què han après, és a dir, hi ha oportunitat per al metaconeixement.
És un sistema educatiu basat en el propi alumne i en seu entorn, per això, des de sempre, cada any, tots els cursos van de colònies, i es fan diverses sortides de treball al llarg del curs.
Tot això es combina amb altres metodologies o aspectes que podrien semblar contradictoris com per exemple, l’estudi memorístic, les proves o exàmens, el treball individual, les feines mecàniques, i altres; perquè es creu que tots els aspectes són important i que uns complementen als altres, a més a més, cada alumne es sent més còmode amb un sistema o metodologia concreta i és bo poder oferir estones diverses a tots.
Per tot plegat, he pogut copsar en les respostes dels qüestionaris que vaig passar als mestres, que en moltes ocasions es fa difícil dur a terme aquesta tasca, i és per això que la gran majoria veuen necessària la figura de la mestra de suport dins de l’aula. Ara per ara no hi és, i, tot i que es plantejarà de cara al curs vinent, no sé si serà possible aconseguir-la. Per tant caldrà seguir treballant de valent com fins ara, ja que l’equip docent és fantàstic i amb moltes ganes i idees noves constantment.
No sé si ha quedat clar, però tota aquesta metodologia exposada, fa referència únicament a Infantil i Primària. A Secundària no es treballa ben bé així, es duu a terme més una metodologia deductiva i homogeneïtzada, tot realitzant, això sí, molts tipus d’agrupaments d’alumnes i donant el suport i recolzament necessari perquè tots i cadascun d’ells superi els cursos el millor possible.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada